Klagomålshantering

Klagomålsrutiner

Om ni har några klagomål på vår förskola eller dess utbildning så finns rutiner för detta. 

Om det berör ditt barn direkt eller rutiner gällande den dagliga pedagogiska verksamheten, vänligen prata med avdelningsansvarig pedagog i första hand. Om du inte tycker att du får gehör där vänd dig till rektorn. 

Om det berör förskolan som helhet eller säkerheten kontakta rektorn, Carina Murikoff  med vår  Blankett för klagomål

Upplever du fortfarande att problemet kvarstår, vänligen ta kontakt med Områdeschef Jeanette Glyt: jeanette.glyt@esn.se.

Om du fortfarande inte tycker att du har fått svar på dina frågor kan du kontakta vår vice VD Andreas Tull: andreas.tull@esn.se.  

Om du föredrar att framföra din feedback eller klagomål anonymt så kan du lämna det i förskolans förslagslåda/låda för klagomål som du finner på anslagstavlan i entrén. 

 

Det är viktigt för oss att du som vårdnadshavare känner dig delaktig och vi uppskattar en rak och bra kommunikation. Dina åsikter betyder mycket och du är alltid välkommen att dela dina åsikter eller funderingar med oss. Alla klagomål utreds, följs upp, dokumenteras och återkoppling ska ges inom 10 dagar. Rektorn redovisar till huvudmannen vilka klagomål som inkommit, hur dessa har utretts och följts upp.